تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - گره چیست؟ New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 گره چیست؟

گره های دریانوردی۱ را بطور کلی می توان به چهار قسمت تقسیم کرد:

 1.گره۲ 2.پیچ۳ 3.خفت۴ 4.پلاس۵ . که این چهارمی در واقع بافتن طناب را می نامند.حالا ببینیم تفاوت اینها در چیست:

 اگر تعریفی از گره بخواهیم بکنیم باید بگوییم درهم پیچاندن قسمتهای مختلف یک طناب و سپس سفت کردن حلقه یا حلقه های ایجاد شده  گره نام دارد و در مورد بند۳ باید گفت : گره زدن یک یا دو طناب به همدیگر یا به یک میله یا حلقه و هیچ۴  هم  گره ای است که بوسیله آن طناب بطور مستفیم یا غیر مستقیم بدور یک جسم بسته یا پیچانده می شود و اما پلاس که در اصل گره نیست بلکه برای بافتن رشته های طناب  برای ایجاد آی۶ و یا اتصال دایمی دو قسمت پاره شده طناب ونمونه هایی از این دست بکار می رود.

هدف از ایجاد گره نگهداری یک یا چند جسم با هم برای جلو گیری از سرخوردن است که سابقه ای بس طولانی در کار دریانوردی و کشتی دارد اگرچه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت دریانوردی از اهمیت گره زنی کاسته شده اما هنوز هم میتوان موارد استفاده از انواع گره ها را در عرشه کشتیها دید.گره ها را می توان به سادگی درست کرد  البته با تمرین زیاد و تکرار بسیارکه از قدیم گفته اند: «کار نیکو کردن از پرکردن است». نکته مهمی که نباید فراموش کر این است که همه انواع گره ها SWL ۷طناب را بین چهل تا پنجاه درصد کاهش می دهد. ضمنا همیشه سعی کنیم اسمهای انگلیسی گره ها را یاد بگیریم نه اسامی فارسی شان را.چون اسم استاندارد هر گره  را می آموزیم ولی  در زبانهای غیر انگلیسی مثلا فارسی  از یک عبارت چندین ترجمه صورت می گیرد و نمی توان گفت کدامیک درست است .مثلا برای گره bowline جایی نوشته اند گره حلقوی و جایی دیگر گره کمند و در جایی دیگر به آن گره کمر میگویند در حالی که در همه جای دنیا آنرا به نام بولاین می شناسند.در سایر موارد دریانوردی غیر از گره زنی هم بهتر است با زبان انگلیسی کار کنیم.نکته مهم در گره زنی این است که چه گره ای را در کجا بزنیم. سرعت عمل نیز در گره زنی بی اثر نیست.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱.admiralty knots

۲.knot

۳.bend

۴.hitch

۵.splice

۶.eye  چشمی

۷.safe working load  حداکثر فشاری که یک وسیله (طناب) می تواند تحمل کند.

دریانوردی ,  |   شنبه 24 دی 1384

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner