تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - الحاق به کشتی New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 الحاق به کشتی

استانبول - سوم بهمن هشتاد و چهار - ساعت ۲ صبح

من به همراه بقیه افرادی که قصد سوار شدن به کشتی ایران فائض را داشتیم پس از ساعتها انتظار در سالن بسیار سرد  گمرک بندر به سوی قایقی که می بایست ما را به کشتی میرساند میرفتیم.باد شدیدی که از چند ساعت پیش شروع به وزیدن کرده باعث شده بود تا این قایق کوچک که طولش شاید به 10 – پانزده متر مبرسید در اسکله هم دچار تکانهای شدید شود.به هرحال سوار شدیم و قایق بسوی کشتی به راه افتاد.هرچه از اسکله دور می شدیم تکانها شدید تر می شد و ما هرکدام به یک گوشه ای چسبیده بودیم.و این باد و موج و برف و آب  بود که بر سرمان خراب می شد.بعد از یکی دو ساعت به کشتی رسیدیم و بوسیله پایلوت لادر در میان اواج در آن شرایط سخت پا به عرشه کشتی 35000 تنی ایران فائض گذاشتیم.پس از آن هوا خراب تر شد و ما تا چند روز دچار طوفان بودیم تا اینکه در دوازدهم بهمن به بندر علی آقا در جنوب ترکیه رسیدیم و سیزدهم بهمن به اسکله چسبیدیم.طوفان کمتر شده بود ولی باد شدید همچنان ادامه داشت  بطوریکه افسر واچ همش در طول واچ به من مراقبت از مورینگ لاینها و طنابهای مهار کشتی را متذکر می شد و اعصاب مرا خرد می کرد.بخاطر دوری بیش از حد اسکله با شهر هیچکس از کشتی به خشکی نرفت .به هر صورت در چهاردهم بهمن ماه علی آقا را به مقصد کشور تونس ترک کردیم.

شانزدهم بهمن به تونس رسیدیم اما در لنگرگاه لنگر انداختیم و این لنگر شش شبانه روز پابرجا بود تا اینکه در بیست و یکم بهمن به  بندر لاگولوته وارد شدیم .اما نازک بودن لاین اسکله  باعث شد تا بجای یکی دو روز مجبور شویم تا چهار روز در اسکله بمانیم .تونس کشوری کوچک در شمال آفریقاست که مردمش می توانند به زبانهای فرانسوی و عربی صحبت کنند .علی رغم اینکه زبان اصلیشان عربی است اما ترجیح می دهند فرانسه با آدم حرف بزنند. در تونس نژاد های دیگر مخصوصا" فرانسوی زیاد وجود دارد و می توان گفت فرانسوی  جای عربی را در این کشور گرفته است.ما در بیست و چهارم بهمن ماه  تونس را برای یکی از بنادر دریای سیاه ترک کردیم.

ما در این شب طوفانی در زیر باد و برف پا به عرشه گذاشتیم:

استانبول در کنار تنگه بسفر                                    کشتی ایران فائض در زیر برف

ادامه دارد

دریانوردی ,  |   چهارشنبه 30 فروردین 1385

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner