تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - کنستانتا و ونیز New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 کنستانتا و ونیز

۲۹ بهمن - چند ساعت پس از پاس کردن تنگه داردانل به بسفر رسیدیم.اما در لنگر گاه استانبول لنگر انداختیم تا هوا تاریک شود و در اصل نوبت ما برسد.در نیمه های شب لنگر را کشیدیم و از تنگه بسفر عبور کرده تا آبهای دریای سیاه را پیرامون خود ببینیم.معمولا در تنگه بسفر زمان شب را برای عبور دادن کشتیهای کوچکتر اختصاص داده اند تا کشتیهای بزرگتر در طول روز که امن تر هست از این تنگه عبور کنند.بعد از چند ساعت به بندر کنستانتا ویا بقول اهالی همان بندر کنستانتزا رسیدیم.پس از گذشت چندین سال این اولین باری است که یک کشتی از کمپانی NITC به رومانی آمده است.کنستانتا بندری بزگ در سواحل غربی دریای سیاه است که بنابر اظهارات یکی از شهروندانش بزرگترین بندر در دریای سیاه و سومین بندر در اروپا می باشد.زبان مردم رومانی جزو مجموعه ای محسوب می شود که زبانهای فرانسوی و ایتالیایی و اسپانیایی نیز در آن گروه هستند و شباهت زیادی به زبان ایتالیایی دارد. در رومانی همانند کشورهای دیگر بلوک شرق سیستم خانه سازی و گسترش شهرها بر اساس معماری زمان کمونیستی هست.و خیابانها بسیار عریض هستند.پس از سه روز  بارگیری کنستانتا را به مقصد مالتا ترک کردیم!

۸ اسفند - پنج روز بعد از آن به مالتا رسیده بودیم.مالتا کشوری کوچک به شکل جزیره است که بین سیسیل ایتالیا و شمال آفریقا واقع شده و عمده درآمد آن از صنعت توریسم است.ما مقداری از بار(گازوئیل) را در مالتا دیسشارژ کردیم و فردای آن روز به طرف زادگاه مارکوپولو به راه افتادیم.

 تنها دو روز کافی بود تا از طریق دریای آدریاتیک به ونیز برسیم.قبل از رسیدن به ونیز بر اساس تجربه قبلی ام می دانستم که در این بندر از سوی پلیس ایتالیا به دریانوردان ایرانی اجازه خروج از کشتی داده نمی شود.در صورتی که در دیگر بنادر ایتالیا چنین چیزی کمتر دیده می شود.حتی در سیسیل. به هر حال در روز دومی که در ونیز بودیم ناگهان اعلام شد که شورلیو  برای پرسنل ایرانی بمدت تنها چهار ساعت برقرار است و بدین ترتیب تماشای ونیز هرچند به شکل بسیار عجولانه و شتابزده برای من پیش آمد . شاید بتوان گفت برای اولین و آخرین بار.

اینها هم عکسهایی از تنگه بسفر - کنستانتا - ونیز . بقیه عکسها را می توانید در گالری وبلاگ بندر مه آلود ببینید.

   

دریانوردی ,  |   شنبه 2 اردیبهشت 1385

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner