تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - بازگشت به خانه New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 بازگشت به خانه

...و حالا کشتی در راه ترکیه است.دوباره باید به بندر علی آقا برویم.پس از یک روز لنگر٬ به اسکله پهلو می گیریم.البته این همان اسکله قبلی نیست و فاصله ای کمتر تا شهر دارد.اسکله قبل آنقدر از شهر دور بود که ساخته های دست بشر از آنجا دیده نمی شد!به هر حال در دو روزی که مشغول لود  بودیم این فرصت برای بچه ها پیش آمد که در شهر یک دوری بزنند و هرچند برای ساعاتی کوتاه هوایی عوض کنندحتی یک نفر خود را به شهر ازمیر هم رسانده بود و از ازمیریها هم اتفاقا خیلی تعریف کرد!!. ما از آنجا بار گازوئیل خود را باید به فرانسه می بردیم.بفاصله پنج روز به بندر لانووله در جنوب فرانسه رسیدیم.در طی این چهار - پنج روز صحبتهایی در کشتی شنیده می شد در مورد اینکه کشتی باید به یکی از بنادر داخلی برود و اصلی ترین بحث روزانه در اسموک روم کشتی هم همین موضوع بود.در بندر لا نووله ما به اسکله نرفتیم و کارگو را از طریق سیستم  MBM دیسشارژ کردیم.در سیستم ام بی ام در فاصله چند مایلی از خشکی کشتی بوسیله هردو لنگر در سینه و بوسیله چندین بویه مورینگ در پاشنه مهار می شود و لاین کارگو در داخل آب  قرار دارد.پس از آن ما به یکی دیگر از بنادر فرانسه رفتیم که تنها شش ساعت طول کشید.بندری به نام لاورا.اما در آنجا لنگر انداختیم تا  در هنگام تحویل سال نو در لنگرگاه بوده باشیم.در هفتم فروردین ماه لاورا را با بار بنزین برای بندرعباس در ایران ترک کردیم.درست در روز سیزده بدر کانال سوئز را پاس کردیم و از دریای مدیترانه به دریای سرخ وارد شدیم.آن چهارمین باری بود که من در عمر خود از این کانال عبور می کردم.کم کم که ما به سمت عرضهای جغرافیایی پایینتر می امدیم هوا گرمتر می شد بطوری که در نزدیکیهای خلیج عدن دیگر از لباس گرم روی عرشه استفاده نمی کردیم.در خلیج عدن هم بر اساس سابقه حملات دزدان دریایی به کشتیها جزو مناطق خطرناک محسوب می شود و ما در دو شبی که در آن منطقه بودیم تدابیری برای مقابله با حمله احتمالی دزدان دریایی تدارک دیده بودیم.خلاصه با سلامتی از آن منطقه گذشتیم و دریای عرب و بعد از آن به دریای عمان و تنگه هرمز وارد شدیم و در لنگرگاه بندر عباس لنگر انداختیم.در لنگرگاه بندرعباس رلیو های ما(یعنی دریانوردان  جدید که به کشتی ملحق می شوند ) آمدند و ما در بیست و سوم فروردین از کشتی پیاده شدیم یا بقول خودمان ساین آف شدیم.نکته جالب اینکه من تا پیش از این بندر عباس را ندیده بودم.

.

بندر علی آقا

این هم بندر علی آقا که از کنار اسکله به این شکل دیده می شود!

.

در این سفر هم همچون سفرهای گذشته تجربیات تازه ای کسب شد و هم برخی از تجربه های گذشته تکرار شد یا بهتر است بگویم برخی از تجربه ها بکار آمد. خوب یادم هست در یکی از سفرها یک سرملوان می گفت: «دریانوردی هر روزش و هر لحظه اش تجربه است و من با این همه تجربه باز هم در دریا چیز های جدیدی را تجربه می کنم» که واقعا هم راست گفت. 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بر اساس آمار تعداد بازدید کنندگان از عکسهای این وبلاگ تنها پنج درصد از کل بازدیدکنندگان است.

و به همین دلیل اینجا مقداری برایش تبلیغ کنیم شاید اوضاع بهتر بشود:

گالری شماره ۱

گالری شماره ۲ 

گالری شماره ۳

همچون همیشه

نگران نظرات شماهستم

دریانوردی ,  |   سه شنبه 5 اردیبهشت 1385

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner