تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - من و گره ها New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 من و گره ها

با توجه به نظرات دوستان درباره گره ها:

همه گره های دریایی قابل باز شدن هستند.وحتی برخی از آنها مثل گره  Bowline بعد از فشار و کشش بسیار زیاد هم به راحتی باز می شوند. یاد گیری این گره ها همانطور که قبلا هم گفته ام احتیاج به تمرین زیاد و تکرار دارد و ترجیحا در کنار کسی که خود  آنها را بلد باشد.البته پس از یادگیری کامل هم در صورت عدم تمرین و یاد آوری  به راحتی فراموش می شوند.یاد گیری من به دوران مدرسه برمی گردد چون رشته تحصیلی ام تقاضا می کرد. در آن زمان ما که در هنرستان صنایع دریایی درس می خواندیم بنا به سفارش اساتید و معلمانمان همیشه یک متر طناب آن هم از جنس مانیلا - که بوی آن حتی پس از حمام کردن هم از بین نمی رود - در جیب ما قرار داشت و در مواقع بیکاری تمرین می کردیم.و به این صورت به یاد گیری گره ها پرداختیم.یک خاطره هم از آن روز ها تعریف کنم در باره  گره اعدام که تنها گره ای بود که به ما یاد ندادند ولی در عین حال جزو گره هایی بود که ما بخوبی از پس آن برمی آمدیم و به علت سرپیچی از مقررات مبنی بر عدم ایجاد گره اعدام نفری یک نمره  هم از ما کم شد!.آن موقع در حدود سال ۱۳۷۴ بود و حالا از همان گره هایی که تمرین می کردیم در کشتیها استفاده می کنم.در اصل شغل من باعث شد که مجددا با گره ها آشتی کنم و آنچه را که بصورت عملی ولی نمادین آموخته بودم اکنون در جای مناسب بکار بگیرم.

اگرچه اموزه با ساخت کشتیهای مدرن و پیشرفته از میزان استفاده از گره ها در کشتی کم شده است ولی طنابها و گره های دریانوردی همچنان جایگاه خود را بعنوان یکی از پایه های دریانوردی حفظ کرده اند و همچون گذشته های دور طناب و گره جزو لاینفک هر کشتی محسوب می شوند و به نظر من یک کشتی بدون طناب مثل مسابقه فوتبال بدون توپ است!

(mooring line) مورینگ لاین

دریانوردی ,  |   دوشنبه 18 اردیبهشت 1385

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner