تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - MBM و SBM New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 MBM و SBM

SBM : هنگامیکه اندازه یک کشتی مخصوصا آبخور آن از اندازه اسکله مخصوصا عمق آن بیشتر باشد برای تخلیه ویا بارگیری از روشهای دیگری غیر از چسبیدن به اسکله استفاده می شود.این روشها که به  ویژه کشتیهای نفتکش و تانکرها است شامل "اس بی ام" (single buoy mooring) , "ام بی ام"(multy buoy mooring)  و ... می باشد.در سیستم تخلیه و بارگیری به روش SBM کشتی چند مایل دور تر از ساحل توسط تنها یک لاین در سینه به بویه مخصوص مهار می گردد.(در تانکرهای بزرگ و سوپر تانکرها ممکن است بجای یک لاین از دو لاین برای مهار کشتی استفاده شود).این لاین طنابی کلفت است که چند متر انتهایی اش را یک زنجیر چند متری تشکیل می دهد یعنی از سنتر لید (سوراخ جلویی کشتی که از آن طناب و یا زنجیر عبور می کند)زنجیری روی عرشه می آید و بوسیله استاپر مخصوص در قسمت سینه کشتی مهار می شود.سپس از همان بویه یک جفت کارگو لاین توسط یدک کش به سمت پورت ساید (سمت چپ) کشتی آورده می شود و در نهایت توسط جرثقیل کشتی به منیفولد (لوله های ورود خروج کارگو روی کشتی که در دو طرف وسط کشتی قرار دارند) متصل می شود.در این سیستم کشتی همراه با جریان آب دور بویه می چرخد.در بنادری مانند AZ ZUEITINA , ZAWIA (لیبی) و SIDI KERIR , AIN SUKHNA (مصر) از SBM استفاده می شود.

SINGLE BUOY MOORING SYSTEM

MBM :  سیستم "ام بی ام" گرچه مقداری به SBM شبیه است اما خیلی با آن فرق می کند.در MBM نیز کشتی چند مایل دور تر از خشکی ولی به روشی دیگر مهار می شود.ابتدا دو لنگر سینه به آب انداخته می شود و کشتی کم کم به سمت عقب حرکت می کند تا جاییکه قسمت پاشنه کشتی در محاصره چهار یا پنج بویه ای که برای این منظور در آب گذاشته شده اند قرار بگیرد.سپس توسط یدک کش از هرکدام از این بویه ها طنابی به سمت کشتی آورده شده و کشتی از چند جهت توسط آنها مهار می شود.در بنادر TARTOUS (سوریه) و LA NOUVELLE (فرانسه) MBM کاربرد دارد.

دریانوردی ,  |   سه شنبه 9 خرداد 1385

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

نمایش نظرات 1 تا 30

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner