تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - بندر انزلی در انتظار ایران انزلی New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

اولین کشتی کانتینر بر ایرانی در دریای خزر با نام "ایران انزلی" در آبهای شمالی دریای خزر و در  روسیه - کشور سازنده  -  به آب انداخته شد.نکته قابل تامل اعلام این خبر پس از گذشت چند روز از انجام شدن آن توسط رسانه هاست.به هر حال سه کشتی کانتینر بر دیگر همکلاس با این کشتی به نامهای "ایران نوشهر" ؛ "ایران امیر آباد" و "ایران ترکمن" نیز قرار است تا پایان  سال جاری به ناوگان دریایی ایران در دریای خزر بپیوندند تا  ظرفیت کشتیرانی دریای خزر به ۲۷ هزار تن برسد.

"ایران انزلی" با دارا بودن 140 متر طول و 16.5 متر عرض و ظرفیت 274  TEU تناژ ناخالصی  برابر با 6750 تن را دارا می باشد.مقدار آبخور این کشتی از ما پنهان است ولی با توجه به تناژ نسبتا زیاد آن و همچنین با درنظرگرفتن عمق کم کانال بندر انزلی می توان حدس زد که  آبخور "ایران انزلی" باید چیزی در حدود 4.5  تا 5.5 متر باشد.(و شاید بیشتر چون لایروب جدید بندرانزلی-"یاسین"- تا 8 متر را لایروبی میکند)

بزرگترین کشتیهای کشتیرانی دریای خزر ( بندر انزلی) کشتیهای "ایران دلیر" و "ایران کبیر"  با طول 140و عرض16.5 و آبخور 4.5 متر  و تناژ 5800 تن می باشند که باید مقام اول را - از نظر تناژ- بزودی به کشتی "ایران انزلی" تقدیم کنند.بجز این سه کشتی بزرگ که متعلق به بندرانزلی و ایران می باشند چند کشتی اتومبیل بر (رو-رو) بزرگ غیر ایرانی نیز  مانند کشتی "کریستینا" در دریای خزر دریانوردی میکنند  که از مشخصات آنها اطلاع دقیقی ندارم. ولی این را میدانم که تا  38 دستگاه تریلی را در خود جای میدهند و همچون همه کشتیهای رورو ؛ فری برد  ( مقدار ارتفاع  بین سطح آب تا عرشه سراسری)  بسیار زیادی دارند. این نکته شایان ذکر است که بزرگترین کشتی ای که به بندر انزلی وارد شده  یک تانکر 7000 تنی بوده است و به نظر می اید جزو بزرگترین کشتیهای دریای خزر باشد.ولی باید گفت که تا آینده ای نه چندان دور شاهد حضور تانکرهای 63000 تنی ایرانی در دریای خزر و تحولی بزرگ در این دریا خواهیم بود که با توجه به محدودیت عمق بنادر دریای خزر از روشهای SBM و MBM برای تخلیه و بارگیری استفاده خواهند کرد.آیا SBM و MBM یادتان هست؟اگر یادتان نیست اینجا را کلیک کنید.

ایران دلیر

کشتی جنرال کارگو و فله بر ایران کبیر

دریانوردی ,  |   جمعه 26 آبان 1385

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner