تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - چقدر سرد ! New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 چقدر سرد !

راست گفته اند که هر سفر دریایی دارای تجربه هایی جدید - تلخ یا شیرین- برای دریانوردان است.با اینکه من تجربه گذراندن زمستانهایی سرد را در دریا داشتم ولی در سفر اخیر توانستم رکوردی جدید از خودم به جا بگذارم و  دمای بیست  درجه زیر صفر را هم تحمل کنم.اگرچه به خیر و خوشی گذشت ولی هیچوقت آرزو نمی کنم که دوباره به چنان محیطی برگردم.بندر موگا در نزدیکی بندر تالین (پایتخت استونی ) در شانزدهم و هفدهم بهمن ۷۵ میزبان تانکر سیصد هزار تنی ایران نوح بود.این دومین باری بود که من به این بندر می آمدم.دفعه اول با کشتی ایران داراب در آبانماه ۸۴ بود که در آن موقع هوای تالین در حدود صفر درجه یا کمتر بود.قبل از رسیدن به تالین می توانستیم حدس بزنیم که تالین بسیار سرد است.ولی پس از رسیدن فهمیدیم که خیلی سردتر از آن چیزی است که حدس می زدیم.به هر حال آن دو سه روزی را که آنجا بودیم به خیر و خوشی پشت سر گذاشتیم.البته یکسری مشلات کوچک هم بوجود آمده بود مثلا لوله های هوای روی عرشه (air lines) یخ زده بودند و بعضی از وسایل مثل accomodation ladder (پله ورود و خروج به کشتی) که با هوا کار می کنند با مشکل مواجه بودند.سرمای شدید هوارا وقتی بیشتر احساس کردیم که پنجره های کابین هایمانرا دیدیم.باور کردنی نبود شیشه ها و پنجره های کشتی از داخل یخ زده بود.عکس یخزدگی پنجره ها را در اینجا می توانید ببینید:

پنجره ها از داخل یخ زدند

این عکس و این عکس را هم ببینید!

با این همه باز هم می توانست سرد تر از این باشد. چون دریانوردان قدیمی از یخ زدن قسمتهای شمالی دریای بالتیک در این موقع از سال صحبت می کردند و همینکه در آن زمانی که ما در تالین بودیم چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود خودش بسیار ارزشمند بود.ضمنا یکی از  اهالی آنجا می گفت: من پنجاه و دو سال سن دارم و این گرمترین زمستانی است که می بینم.

دریانوردی ,  |   پنجشنبه 20 اردیبهشت 1386

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner