تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - shore leave New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 shore leave

استراحت ناشی از کار که تمام می شود باید کم کم به فکر دریا  باشی  و اینکه  کجای این کرهء آبی و در کدام کشتی می روی تا  دور از هیاهوی جوامع بشری فقط آب ببینی و موج و گاهی توفان. البته این دوری از خانواده و دوستان و شهر و دیار و هر چیزی که به آن دلبستگی داری  زیاد طول نمی کشد و اگر همه چیز خوب پیش برود می توان امید داشت که چهار  پنج ماه دیگر دوباره ورق روزگار  برگردد و مثلا بتوان وبلاگی آپدیت کرد.

مهمترین یا یکی از مهمترین چیزهایی که باعث می شود تا دریانوردان با روحیه بهتری به کار و زندگی در کشتی بپردازند shore leave است. شورلیو یعنی اینکه پس از چند هفته یک دریانورد بتواند گام بر خشکی بگذارد و بجای آهن مقداری روی خاک راه برود و  چیزهایی که مدتی است  ندیده  مانند درخت و اتومبیل و مغازه و ...  را ببیند.دیدن همین ها و فقط چند ساعت شورلیو در روحیه دریانوردان تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. اما هیچوقت اوضاع کاملا آنگونه که ما می خواهیم نیست.برای مثال نمی توان در برخی از بنادر از کشتی پیاده شد و یا به اصطلاح به شورلیو رفت.  کشورهایی هستند که کلا شورلیو در انها ممنوع است مثل عربستان و همچنین کشورهایی نیز وجود دارند که در برخی از بنادرشان اینگونه است  مثل  ونیز و فیومچینو در ایتالیا و همینطور هم بندر هایی هستند که بعلت فاصله زیاد با منطقه شهری فرصت شورلیو رفتن را از ملوانان می گیرد مانند روتردام هلند. حالا اگر این عوامل را با عاملی دیگر  جمع ببندیم آنگاه خواهیم دید که امروزه یک ملوان بیشتر از آنکه دنیا دیده باشد دنیاندیده است و ان عامل دیگر نوع کشتی است که در اینجا بحث ما روی تانکر هاست که بار خود را گاهی اوقات حتی در زمانی کمتر از ۱۸ ساعت تخلیه یا بار گیری می کنند و گاهی هم از طریق SBM و MBM این کار را انجام می دهند که این عوامل همه در ممانعت از شورلیو رفتن ملوانان نقشی اساسی دارد. من حتی یاد دارم که در یکی از سفرهایم که در حدود پنج ماه طول کشیده بود توانستم فقط یکبار بمدت چهار ساعت به شورلیو بروم آنهم در بندر موگا (تالین) در کشور استونی که دمای هوا به پانزده درجه زیر صفر می رسید و خیلی از بچه های کشتی از خیر همان یک شورلیو هم بخاطر سرمای شدید هوا گذشتند.

دریانوردی ,  |   جمعه 28 دی 1386

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner