تبلیغات
بنــــدر مــــه آلــــود - کانال سوئز New Page 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOGGY PORT

FOGGY PORT

   


لنگرگاه (صفحه اصلي) | مخابرات بين المللي دريايي | گره هاي دريانوردي | تاريخچه وافتخارات باشگاه ملوان | گالري عکس | شعر | باشگاه دريانوردان | دفتر يادگاري | درباره


 

اين وبلاگ به زبان پارسي نوشته مي شود

 

ساعت

بندر انزلي                      گرينويچ

(daylight saving بدون)

 

آب و هواي بندرانزلي يا نزديکترين ايستگاه

Click for Anzali, Iran Forecast

BandarAnzali weather or nearest station

 

در جاهاي ممنوع شنا نکنيم

DON'T SWIM IN FORBIDDEN AREA

 

تالاب بين المللي بندرانزلي

B.ANZALI INTERNATIONAL WETLAND

 

 

بازي رايانه اي نجات بندر

ساخته ء  مرتضي بصارت دار   انزليچي

 

لينکها

 ملوانیان

 قوهای سپید

 ملوان بندر

 قوی سپید

 ملوان نت

 معدنچی ۷۹

 دریانورد ایرانی

 گرداب

 Tea Time

 یک دریانورد

 میداف

 NAVIGATION

 مرد دریا

 حمل وقل و بازرگانی دریایی

 دریانورد

 دریانورد جوان

 بازرگانی دریایی

 دریا بندر کشتی

 سینا

 مانا

 سازمان بین المللی دریانوردی

 کشتیرانی دریای خزر

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 شرکت ملی نفتکش ایران

 سازمان بنادر و کشتیرانی

 شورار شهر بندرانزلی

 سازمان منطقه آزاد بندرانزلی

 اداره کل گمرک بندرانزلی

 اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان

 برنامه حفاظت از دریای خزر

 طرح مطالعاتی تالاب انزلی

 انزلی آنلاین

 شهر من انزلی

 انزلی بلاگ

 انزلیچی

 وارش

 وارش

 باشگاه طرفداران پرشین بلاگ در بندرانزلی

 شتاب گوگل

 irigloo

  M O H 3 N O N L I N E

 شاهین نجفی

 سیمین بر

 انزلی قلب تپنده گیلان

 تب نوشت

 شاسوسا

 یک گیله مرد

 عمو سیبیلو

 سامورایی

 قایقران کوچولو

 بانوی ماه و آب

 کلوپ هواداران ملوان بندرانزلی

 سایت هواداران ملوان بندرانزلی

 

 

 

 

 

 

 

 کانال سوئز

کانال سوئز کانالی است که دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل میکند.کشتیهایی که قصد تردد در مسیر اقیانوس هند به شمال اقیانوس اطلس و برعکس را دارند می توانند با پرداخت حق عبور از این کانال عبور کنند تا در حدود یکهفته زودتر به مقصد برسند.آنطور که ما شنیدیم درآمد مصر از کانال سوئز از درآمد نفت ایران چیزی کم ندارد. مصر سه شهر نسبتا برزگ درحوالی کانال سوئز دارد: بندر پورت سعید درشمال کانال( سواحل مدیترانه) – بندر سوئز در جنوب کانال( سواحل دریای سرخ) و بندر اسماعیلیه در وسط کانال سوئز.

ما که دربیست و ششم شهریوراز روتردام حرکت کرده بودیم  در تاریخ چهارم مهرماه از این کانال عبورکردیم تادردوازدهم مهر  به جزیره خارک رسیده باشیم.

------------

photo by: vahid mariner

این عکس دهانه جنوبی کانال سوئز در بندری به همین نام (بندر سوئز) را نشان می هد.آیا می توانید در کنار این تیر برق یک کتیبه سنگی را ببینید؟ بله این کتیبه متعلق به داریوش هخامنشی خودمان است که سنگ بنای کانال سوئز را گذاشت.البته او نیمی از کانال فعلی را احداث و آنرا به رودخانه نیل متصل نمود که عمق رود نیل برای آبخور کشتیهای آن زمان کافی بود.البته ناگفته نماند کتیبه اصلی داریوش در موزه لندن نگهداری می شود و این کتیبه ای را که ملاحظه می فرمایید بدلی است.

------------

photo by: vahid mariner

بعضی ازچیزها را هم نفهمیدیم که چی بودنند.مثل این چیز!

------------

photo by: vahid mariner

مسجد و کلیسا در کنار هم مرا به یاد ترکیب بند معروف هاتف اصفهانی انداخت:

 که یکی هست و هیچ نیست جز او/ وحده لااله الا هو

------------

photo by: vahid mariner

این را که دیگر همه می شناسیم: بویه کاردینال شمال

------------

photo by: vahid mariner

و این هم برکه ای کوچک در حوالی بندر اسماعیلیه

------------

photo by: vahid mariner

این هم جزو همان چیزهای ناشناخته است.البته در قسمت پایینی چیزهایی درباره کانال سوئز نوشته همراه با سال 1914 و1918 که به نظر می رسد در طول این سالها ساخته شده باشد.

------------

و این بود عکسهای کانال سوئز.ضمنا اندازه دقیق عرض این کانال را نمی دانم فقط همین را بگویم که از روی عرشه می توان سنگی را به راحتی به خشکی انداخت و بعلت باریکی بیش از حد کشتیها فقط از یک طرف حرکت می کنند.مثل پل غازیان قدیم که موقع ترافیک یکطرفه می شد

دریانوردی ,  |   چهارشنبه 2 آذر 1384

* | پيامها []



-=-=-=-   بالاي صفحه  -=-=-=-

 

 

 

Vahid Mariner

my original position

latitude 37* 28' 24'' northern

longitude 049* 27' 18'' eastern

 

عنوانهاي نوشته هاي پيشين

 aground

 آلبوم عکسهای ونیز

 ۲مین همایش کاربران اینترنت بندرانزلی

 viva Persia

 shore leave

 برف !

 بازگشت کشتی میرزاکوچک خان به بندرانزلی

 گالری عکس (آلبوم شماره ۲)

 فانوس های دریایی منطقه بندرانزلی

 اشکال در سرور میزبان وبلاگ

 یدک کش اورانوس

 چقدر سرد !

 Let's go sailing

 کجا می برندت، کجا می برند؟

 این کمربندی لعنتی

 معرفی کتاب (۳)

 فیلترینگ

 سمت در کشتی

 چرا پارسی را پارسی نمی نویسیم؟

 بندر انزلی در انتظار ایران انزلی

 مانور دریایی و شهری

 زمین لرزه در بندرانزلی

 جبل طارق - تنگه یا شهر؟

 بندر فراموش شده

 I'm here

 MBM و SBM

 Round Turn And Two Half Hitches

 امید ملوان قهرمان ایران شد

 جریان گلف استریم

 معرفی کتاب (۲)

آرشيو موضوعي

 دریانوردی(38)
 غیر دریایی(12)

آرشيو تاريخي

  فروردین 1388 (1)
  آبان 1387 (2)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  دی 1386 (2)
  آذر 1386 (2)
  تیر 1386 (2)
  خرداد 1386 (1)
  اردیبهشت 1386 (2)
  آذر 1385 (7)
  آبان 1385 (3)
  مهر 1385 (3)
  خرداد 1385 (4)
  اردیبهشت 1385 (9)
  فروردین 1385 (2)
  دی 1384 (8)
  آذر 1384 (2)
  آبان 1384 (1)

 

سوال

 چگونه به این وبلاگ وارد شدید؟
 


 

 

 

 

 

آدرسهاي ورودي
http://foggyport.myblog.ir

http://foggyport.weblog.sh

http://foggyport.bigestblog.com

http://foggyport.mihanblog.com

http://foggyport.persianhackers.com

http://foggyport.co.nr

http://foggyport.tk

 

صفحه هاي وبلاگ

 

جستجو در وبلاگ

 

تماس

 ايميل

 نامه

 تبديل به صفحه خانگي

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازديد هاي امروز :

 بازديد هاي ديروز :

 كل مطالب :

 كل نظرها :

 كل بازديد ها :

 ايجاد صفحه :
- ثانيه

 

لوگوي وبلاگ

 

 


 

 

پاور

ميهن بلاگ

 

 

 

All Rights Reserved 2005-2008 © foggyport.myblog.ir
A production by: Vahid Mariner